حجاب سنگری است محکم که زن را از نگاه مردان شیطان صفت مصون ومحفوظ نگه می دارد.
حجاب خون بهای شهیدان
توصیه طلایی قرآن مجید به دختران
نویسنده لیلا | تاریخ : شنبه 26 دی 1394

 خانوووووووم….شــماره بدم؟؟؟؟؟؟ خانوم  برسونمت؟؟؟؟؟؟؟ خانوم چند لحظه از وقتتو به مــــا میدی؟؟؟؟؟؟

 

اینها جملاتی بود که  هر روز دخترک در طول مســیر خوابگاه تا دانشگاه می شنید! بیچــاره اصـلا”‌ اهل این حرفـــــها نبود… این قضیه به شدت آزارش می داد.تا جایی که چند بار تصـــمیم گرفت بی خیــال درس و مــدرک شود و به محـــل زندگیش بازگردد.

روزی به امامزاده ی نزدیک دانشگاه رفت… شـاید می خواست گله کند از وضعیت آن شهر لعنتی….! دخترک وارد حیاط امامزاده شد…خسته… انگار فقط آمده بود گریه کند…دردش گفتنی نبود….!!!!

رفت و از روی آویز چادری برداشت و سر کرد… وارد حرم شدو کنار ضریح نشست. دیوارهای اطراف ضریح توجه دخترك را به خودش جلب كرد روی یكی از آنها این آیه از قران مجید نوشته شده بود:


مواظب حیا و عفاف همسرت باش خش بر نداره!
نویسنده لیلا | تاریخ : شنبه 26 دی 1394

 

حتماً شما هم جزء آن دسته افرادی هستید که برای وسایل و اشیائی که در اختیار دارند ارزش قائل بوده و از آنها به خوبی استفاده و مواظبت می نماید، چرا که خیلی از امکانات و وسایلی که در زندگی بدست آورده ایم با صرف هزینه های فراوانی بوده است؛ و لذا  به حکم عقل نگهداری صحیح از آنها کار پسندیده ای است.

برچسب‌ها: حیا, عفاف, حجاب,

آيا براي عفيف بودن بايد چادري بود؟
نویسنده لیلا | تاریخ : پنج شنبه 24 دی 1394

 گاه گفته مي شود كه چادر زن، هيچ ربطي به عفاف او ندارد. قلب و دل انسان بايد پاك باشد و در غير اين صورت، پوشيدن صد تا چادر هم سودي نمي بخشد. در اين راستا، از زبان شعر نيز مدد گرفته شده و براي مثال، مي گويند:
چشم و دل را پرده مي بايست امّا از عفاف
چادر پوسيده بنياد مسلماني نبود
زنان را عصمت و عفّت ضرور است
نه چادر لازم و نه چاقچور است
چه زن خواهد كه گردد با تو پيوند
نه چادر مانعش گردد نه روبند1

گاهي نيز به زنان روستايي و ايلات استناد شده كه با وجود اينكه چادر نمي پوشند، ولي عفيف و پاك هستند.
پاسخ
1. به طور اجمال مي پذيريم كه ممكن است زناني باشند كه به رغم رعايت حجاب ظاهري و پوشيدن چادر، از نعمت عفاف بي بهره باشند يا در مقابل، زناني باشند كه در عين عفيف بودن، حجاب شرعي را رعايت نكنند. همچنين، درست است كه عفيف بودن، با چادري بودن يكي نيست. چادر نوعي از حجاب ظاهري و عفّت، حجاب دروني و باطني است، ولي نمي توان گفت هيچ ارتباطي بين عفاف و چادر وجود ندارد. مگر مي توان رابطه ظاهر و باطن را ناديده گرفت؟

برچسب‌ها: عفیف, چادر,

آیا پوشيدن چادر همراه با سختي است؟
نویسنده لیلا | تاریخ : پنج شنبه 24 دی 1394

 «به خاطر اينكه رنگ مشكي، جاذبِ نور است، در تابستان معمولاً نمي توان دختر را به حجاب تيره تشويق نمود».1

پاسخ
1. بر اساس ديدگاه هاي كارشناسانه، زنان به دلايل زير، بهتر از مردان نسبت به تغييرات درجه حرارت سازش نشان مي دهد:
الف) پايين بودن درجه حرارت داخلي، وقتي كه بدن گرم مي شود؛
ب) قشر ضخيم تر چربي كه از سرما محافظت مي كند؛
ج) بهترين سازش حرارت پوست، با تغييرات حرارتي.
2
بنابراين، با توجه به اين مطلب، چادر مشكي در تابستان براي زنان چندان هم سخت نيست و اگرهم باشد، سختي آن برايشان قابل تحمل است.
2. انسان در مورد عوارض و تبعات يافته هاي علمي كه بر اساس عقيده اي راسخ و باوري عميق استوار باشد، هرچند سخت و رنج آور، احساس مشقت نخواهد كرد.

برچسب‌ها: چادر, حجاب,

سهم حجاب و عفاف در بودجه 92
نویسنده لیلا | تاریخ : سه شنبه 22 دی 1394

 دولت یازدهم طی روزهای گذشته لایحه بودجه پیشنهادی خود را برای سال 93 به مجلس ارائه داد که

 موضوعاتی در حوزه زنان و جوانان در آن مغفول مانده است که از آن جمله می‌توان به افزایش مرخصی زایمان مادران، وام ازدواج جوانان و همینطور طرح عفاف و حجاب نام برد که علی رغم تأکیدات مقام معظم رهبری در این حوزه هیچ ردیف بودجه ای به این موضوع اختصاص داده نشده است.

 

در سال گذشته یکی از بهانه‌هایی که دستگاه‌های متولی موضوع عفاف و حجاب برای اجرایی نکردن آن مطرح می‌کردند این بود که بودجه‌ای برای اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ندارند و انتظار می‌رفت دولت یازدهم در بودجه‌های فرهنگی خود ردیف بودجه‌ای را به این موضوع اختصاص دهد که متأسفانه محقق نشد و باید دید نمایندگان مجلس شورای اسلامی چگونه می‌توانند سهمی را به عفاف و حجاب اختصاص دهند.


پيامدهاي بدحجابي در جامعه
نویسنده لیلا | تاریخ : سه شنبه 22 دی 1394

 زماني كه بدحجابي در جامعه افزايش يابد آمار خشونت و جنايت عليه زنان بالا مي رود چنان كه شاهد هستيم امروزه در غرب آزارهاي جنسي و مساله خشونت عليه زنان روز به روز افزايش مي يابد.
هر چند بدحجابي بسياري از زنان و دختران با انگيزه مخالفت آنها با دين نيست و تنها نوعي بي توجهي و سهل انگاري است، ولي با دقت و تامل در اين ناهنجاري اجتماعي در مي يابيم كه اخيرا عواملي سبب افزايش فوق العاده بدحجابي در سطح جامعه شده است كه اگر آگاهي هاي كافي نسبت به اين معضل اجتماعي و پيامدهاي منفي ناشي ازآن به مردم داده نشود، بدون شك در آينده نزديك با مشكلات بزرگتري روبرو خواهيم شد.
بدون شك در عصر ما كه بعضي آن را عصر برهنگي و آزادي جنسي ناميده اند و بي بندوباري زنان را جزيي از آزادي آنان مي دانند، سخن گفتن از بدحجابي و پيامدهاي آن براي برخي ناخوشايند و چه بسا مخالف تمدن و پيشرفت باشد! مفاسد بي شمار و مشكلات و گرفتاريهاي اخلاقي روزافزون كه از اين آزاديهاي بي قيد و شرط به وجود آمده، سبب شده كه تدريجا اين مساله به عنوان يك معضل اساسي اجتماعي مطرح گردد؛


اذیت نمی‌شوی با این پارچه دراز دور و برت؟
نویسنده لیلا | تاریخ : سه شنبه 22 دی 1394

 گفتم؛ راستی… هر کسی در کنار تکالیفش، حقوقی هم دارد. حق من این نیست که زنان ِ جامعه ام با موهای رنگ کرده ی پریشان و صد جور جراحی ِ زیبایی، چشم های همسر من را به دنبال خودشان بکشانند.

 

داشتم سجاده آماده می کردم برای نماز، همین که چادر مشکی ام را از سر برداشتم تا چادر نماز بر سر کنم گفت: این همه خودت را بقچه پیچ می کنی که چی؟

بر گشتم به سمت صدا، دختری را دیدم که در گوشه ی نمازخانه نشسته بود.

پرسیدم: با منی؟

گفت: بله! با تو ام و همه ی بیچاره های مثل تو که گیر کرده اید توی افکار عهد عتیق! اذیت نمی شوی با این پارچه ی دراز دور و برت؟ خسته نمی شوی از رنگ همیشه سیاهش؟

تا آمدم حرف بزنم گفت: نگاه کن ببین چقدر زشت می شوی ، چرا مثل عزادارها سیاه می پوشی؟ و بعد فقط بلدید گیر بدهید به امثال من.



گریه بر بی غیرتی و بی عفتی
نویسنده لیلا | تاریخ : سه شنبه 22 دی 1394

 

منبع:بوستان حجاب

گریه بر بی غیرتی و بی عفتی


جایگاه حجاب در وصیتنامه شهدا
نویسنده لیلا | تاریخ : سه شنبه 22 دی 1394

 

خواهرم، اولین وصیتم حجاب توست که از خون من، سرخ‌تر و رنگین‌تر است. خواهرانم، شما می‌توانید با حفظ حجابتان، نگهبان خون من و تمام شهدا باشید.

 

* اگر به امید خدا، شهادت نصیب من شد، سعادت دنیا و آخرت، شامل حال من شده که در راه خدا شهید شدم.شهید یوسف ارکانی

* آگاه باشید که ظواهر زندگی دنیا، شما را غافلگیر نکند. از اخلاق رذیله بپرهیزید. شهید پرویز محمدی

* آگاه باشید! نه دنیا برای شما باقی می‌ماند، و نه شما در آن باقی خواهید ماند؛ و اگر شما را به خود فریب داد، از بدی خویش هم بر حذر داشته است. شهید اسماعیل جان احمدی گل

برچسب‌ها: حجاب, شهدا,

مردگان«فشن» در گورستان پایتخت
نویسنده لیلا | تاریخ : دو شنبه 21 دی 1394

 

تاثر، اشک، فریاد و گاهی جیغ، سمفونی ای است که با مرگ یک عزیز اتفاق می افتد. اقوام، آشنایان و همسایه ها یک به یک سر می رسند تا با خانواده داغدار همدردی کرده و خود را برای مراسم خاکسپاری آماده کنند. بعد از تائید مرگ توسط پزشک، جواز دفن از سوی پزشکی قانونی یا مراجع ذیصلاح صادر شده و میت برای انجام مراحل غسل، کفن و خاکسپاری با آمبولانس راهی سردخانه می شود.


کدنویسی و گرافیک : شهدای کازرون
Web Template By : 1100Shahid.ir